Nyhed
28. jan. 2020 | 17:54

Budkrig om serieudgave af kultfilm

Foto | Daniel Landin
I Under the Skin fra 2013 har Scarlett Johansson en af nyere tids mest bizarre sexscener, men om skuespilleren gentager rollen i serieudgaven vides ikke.

Scarlett Johansson spiller forførende rumvæsen på mandejagt i den kritikerroste sci-fi-film, som Oscar-vindende filmselskab kæmper om rettighederne til at lave som tv-serie.

Af Nicki Bruun

Herhjemme fik Under the Skin ikke normal biografpremiere og måtte nøjes med at blive vist som månedens film i Cinemateket.

Men Jonathan Glazers mystificerende og fremragende sci-fi-film med Scarlett Johansson som rumvæsen på mandejagt er i finere filmkredse blevet anerkendt som et af de senere års store mesterværker.

Nu kan filmen ligesom Fargo og en række andre elskede værker være ved at blive til en tv-serie.

I hvert fald skriver branchemediet Deadline Hollywood, at en heftig budkrig om rettighederne til en tv-serie er i gang mellem Silver Reel, der medfinansierede Under the Skin, og filmselskabet A24, der er blevet en vigtig markedsaktør med film som Oscar-vinderen Moonlight og The Florida Project.

A24 producerer britiske Glazers næste film, der endnu ikke har fået en titel.

Bizar sexscene
Under the Skin
følger en navnløs kvinde i skikkelse af Scarlett Johansson, der rejser rundt i det skotske højland, hvor hun har en af nyere tids mest bizarre sexscene på film.

Hun finder ofre blandt de nysgerrige og stakkels mænd, der forsvinder ind i en anden dimension. Men undervejs kommer hun til en selverkendelse i den gådefulde film.

Og det er ikke bare handlingen, der er en speget affære.

Ifølge Deadline Hollywood har der været snak om at lave filmen om til en tv-serie de seneste to år. Men instruktør Jonathan Glazer og hans producer James Wilson har ikke kunnet nå til enighed med Silver Reel om, hvordan det skulle fungere.

Den eventuelle tv-series fremtid skulle dog være på plads i løbet af et par uger, hvor det bliver besluttet, hvem der løber med rettighederne.

Trailer. Under the Skin

Kommentarer

© Filmmagasinet Ekko