Blodigt Netflix-fænomen indtager virkeligheden
Det er med livet som indsats, at fattige mennesker i det sydkoreanske Netflix-fænomen Squid Game kaster sig ud i en drabelig konkurrence for at vinde store penge, mens de rige nyder kampen som publikum.
Helt så dramatisk bliver det formentlig ikke, men nu får man snart muligheden for at deltage i en virkelig udgave af serien.
Netflix har nemlig annonceret, at streamingtjenesten er på vej med Squid Game: The Challenge, der lanceres som den største reality-konkurrence nogensinde.
Ligesom i fiktionsserien skal 456 deltagere dyste om en stor pengesum. Præmien er på svimlende 4,56 millioner dollars, svarende til den nette sum af omkring 32 millioner danske kroner.
Det vides dog endnu ikke, om den endelige vinder løber med hele beløbet, eller om det bliver fordelt på flere deltagere.
Det er ifølge Netflix den største pengepræmie nogensinde i tv-historien.
Branchemediet The Hollywood Reporter bemærker, at deltagere i den amerikanske udgave af X Factor har vundet pladekontrakter til en estimeret værdi af fem millioner dollars, men danske Hvem vil være millionær kan i hvert fald godt gå hjem og vugge.
Castingprocessen til Squid Game: The Challenge er i gang, og man kan tilmelde sig som deltager på denne hjemmeside.
Der søges medvirkende fra hele verden, men det er et krav, at man kan tale engelsk. Desuden skal man være mindst 21 år og kunne sætte fire uger af til optagelserne, der skal foregå i starten af næste år.
Udsplattede hjerner
Squid Game blev i 2021 i løbet af blot tolv dage den mest sete serie nogensinde på Netflix. Efter de første 28 dage havde 111 millioner mennesker over hele verden set serien.
Straks begyndte der er være tale om endnu en sæson, og den blev for nylig officielt bekræftet af Netflix.
Seriens skaber Hwang Dong-hyuk bakker op om Squid Game: The Challenge.
”Vi er taknemmelige for Dong-hyuks støtte, når vi gør den fiktive verden til virkelighed i denne enorme konkurrence og sociale eksperiment. Fans af serien kan forberede sig på en fascinerende og uforudselige rejse,” udtaler Brandon Riegg, der er Netflix-chef for dokumentarindhold.
Ekkos anmelder gav fem stjerner til fiktionsseriens første sæson og skrev, at serien mellem udsplattede hjerner og pludselig død forener underholdning og samfundskritik. Det skal blive spændende at se, hvordan reality-programmet forvalter forlægget.
Der er allerede blevet produceret en reklamevideo for det kommende program, som rammer tv-skærme i ti afsnit på et endnu uvist tidspunkt. Se den herunder!
Kommentarer