Dating-app laver interaktiv serie
Siden 2012 har folk på dating-appen Tinder kunne stryge til højre eller venstre, når de finder en person i lokalområdet attraktiv eller ej.
Med 4,1 millioner brugere verden over bevæger dating-appen – der er ejet af techgiganten IAC – sig nu over i et for dem ukendt territorium, nemlig serier.
Ifølge nyhedsbureauet Reuters er optagelserne netop afsluttet i Mexico City under ledelse af Karena Evans, som primært har gjort sig i musikvideoer. Den seks afsnit lange eskapade foregår med dommedag lige om hjørnet. Spørgsmålet stilles: ”Hvem vil du tilbringe dit livs sidste nat med?”
Brugerne kan så vælge, hvordan handlingen skal udfolde sig, ved at bruge Tinders velkendte ”swipe right or left”-funktion.
Den samlede længde ventes at være på omkring to timer, og det er filmet, så det er optimeret til smartphone-visning på den vertikale led. Budgettet skulle ligge på omkring 35 millioner kroner og projektet har udelukkende ukendte skuespillere i rollerne.
Algoritme forbinder seere
En kilde har fortalt branchebladet Variety, at Tinder har planer om at designe en algoritme, så brugerne kan blive forbundet med personer, der foretager de samme valg som dem selv.
Interaktive serier er ikke et nyt fænomen.
Så sent som i december sidste år kom Netflix med filmen Black Mirror: Bandersnatch, hvor brugerne kunne bestemme, hvordan livet skulle forløbe for programmøren Stefan.
En kilde oplyser til Variety, at serien måske senere vil blive tilbudt en streamingtjeneste eller tv-kanal.
Serien har ikke et officielt navn endnu, men den er foreløbigt planlagt til at få premiere på Tinder-platformen den første uge i oktober.
Kommentarer