James Bond udskudt igen
Titlen på den kommende Bond-film, No Time to Die, er på grund af coronakrisen blevet alt for bogstavelig.
Filmen skulle have haft premiere i april sidste år, men blev udskudt til november. Ekko udskød samtidig vores store tema-nummer om Bond, der i stedet udkom i september – en synes vi selv perfekt timet opvarmning til filmbraget.
Coronavirus var imidlertid ikke sådan at slippe af med, så Bond-premieren blev igen rykket, denne gang til april 2021.
Men heller ikke denne dato kommer til at holde. Filmen er endnu gang blevet flyttet, nemlig til den 8. oktober. Det er umiddelbart inden efterårsferien i mange lande, deriblandt Danmark.
Chance for Marco Effekten
Nyheden kommer ikke som nogen overraskelse.
Selskaberne bag filmen – MGM distribuerer i USA, mens Universal står for det meste af resten af verden – tør ikke slippe filmen løs, så længe biografer i store dele af verden er lukket.
Udsættelsen må nærmest betragtes som en katastrofe for filmbranchen.
Den går ud over indtægten for ovennævnte selskaber og vil formentlig også betyde forskydning i premierekalenderen for mange andre titler.
Det må forventes, at storfilmen Marco Effekten, hvor Ulrich Thomsen erstatter Nikolaj Lie Kaas som Carl Mørck, overtager Bond-filmens premieretidspunkt.
Det vil samtidig få betydning for Thomas Daneskovs Vildmænd. Den står til premiere 25. marts, men da begge film er produceret af Nordisk Film, er det næppe sandsynligt, at man vil lade dem konkurrere med hinanden om biografpublikummets gunst.
Kaos i kulissen
Mens publikum i hele verden venter i spænding på at se den for længst indspillede Bond-film, hvor Daniel Craig for sidste gang spiller 007, har der været meldinger om kaos i kulissen.
Der var forlydender om, at MGM overvejede at sælge de amerikanske rettigheder til at vise filmen til streaming-giganter som Netflix og Apple.
Det blev dog ikke til noget, men de interne problemer viser, at der er meget på spil for aktørerne omkring Bond-filmen.
Budgettet til No Time to Die ligger i omegnen af 1,2 milliarder kroner, og dertil skal medregnes i hvert fald det samme beløb til markedsføring.
Filmen skal med andre ord sælge mange billetter for at tjene sig hjem. Det bliver ifølge eksperter svært at gøre uden en stærk biografpremiere på det rette tidspunkt, så vi må væbne os med tålmodighed.
Trailer: No Time to Die
Køb Ekko og få en gave
Stort tema om James Bond i det aktuelle nummer af Ekko.
Tegn abonnement og få en gave.
Vælg mellem én gratis biografbillet, halv pris på tolv billetter eller fem streamingfilm på Blockbuster.
Abonnenter har adgang til hele bagkataloget digitalt.
Kommentarer