Nyhed
19. sep. 2007 | 19:58

Næse for markedsføring

Duftende annoncer er det nye kneb i filmlancering.
Af Jonas Varsted Kirkegaard

Bag den velklingende titel Mr. Magorium's Wonder Emporium gemmer sig en amerikansk familiekomedie, som handler om en magisk legetøjsbutik. Filmen, der har Natalie Portman og Dustin Hoffman på rollelisten, får premiere i USA den 16. november, men den har allerede vakt opsigt.

Ikke på grund af skuespillerne eller filmens indhold, men fordi annoncer bragt i Los Angeles Times som de første anvender blæk med duft. En marketingshistorisk begivenhed, der givetvis er på vej til Danmark.

Lars Høngaard, marketingschef i Nordisk Film, siger til EKKO, at man overvejer en lignende lancering for filmen herhjemme. Og han skønner, at der er en fremtid for denne form for markedsføring.

"Det er en sjov ide at inddrage andre sanser end synet. Faktisk tilsætter amerikanske supermarkeder også dufte, som så sammen med musikken i højtalerne skal stimulere købelysten," siger Lars Høngaard.

Mr. Magorium's Wonder Emporium forventes at få dansk premiere i foråret eller sommeren 2008.

Hvad blækket duftede af? Kage, såmænd.

Kommentarer

© Filmmagasinet Ekko