Nyhed
28. nov. 2023 | 13:25

Nordisk Film laver abonnementsordning

Foto | Camilla Hjelm

Nordisk Film Biografers nye abonnementsløsning kan muligvis gavne smallere film som ekseplvis den kommende Mr. Freeman, fordi fri adgang gør det mindre risikabelt for abonnenter at se forskellige typer film. 

Efter to års forsøg i Aalborg bliver det nu muligt at få fri adgang til alle Nordisk Films biografvisninger for 229 kroner om måneden i hele landet.

Af Frederik Hoff

Siden covid-pandemiens slutning har de danske biografer kæmpet for at få publikum tilbage i sæderne, og det er langsomt ved at lykkes.

Før nedlukningen kom over tolv millioner mennesker årligt i biografen. Under epidemien var det omkring syv millioner, og i 2022 gik det så småt opad og ramte næsten ti millioner.

Nu indfører Nordisk Fim Biografer en ny abonnementsordning, som skal lokke flere publikummer til.

”Vi vil gerne give et tilbud til dem, som er særligt frekvente biografgængere. Og samtidig er vi også en forretning, så vi skal finde en god måde at gøre det på. Og den bedste måde er en abonnementsordning,” siger Nordisk Film Biografers administrerende direktør Asger Flygare Bech-Thomsen til TV 2.

Bioplus Unlimited giver fri adgang til alle visninger i Nordisk Films 23 biografcentre for 229 kroner om måneden med en bindingsperiode på fire måneder.

De fleste enkeltbilletter i Nordisk Films biografer koster i dag mellem 120 og 150 kroner, så hvis man ser bare to film om måneden, er der penge at spare.

Flere ser smalle film
Løsningen har allerede eksisteret i udlandet i flere år, og den er blevet afprøvet i Nordisk Films biograf i Kennedy Arkaden i Aalborg siden oktober 2021. Dog med en lidt lavere pris på 119 kroner.

Man kunne nemt forestille sig, at det bare ville betyde flere billetter solgt til store amerikanske blockbustere.

Men ifølge Asger Flygare Bech-Thomsen har aalborgenserne i forsøgsperioden ikke bare set flere film. De har også set flereforskellige film.

”Det, vi har observeret i de to år, hvor vi har testet i Aalborg, er, at de store film bliver set flere gange, og så ser folk også de smalle film oftere. Hvis folk har betalt for det, så løber de ikke nogen risiko ved at teste en ekstra film af og se den,” siger direktøren til TV 2.

Kommentarer

© Filmmagasinet Ekko