Nyhed
20. juli 2010 | 10:49

Julianne Moore-film sætter rekord

The Kids Are All Right sælger flest billetter per biograf i USA.
Af Andreas Straarup

Folk bliver nødt til at stifte bekendtskab med den homoseksuelle verden som en del af naturens diversitet, udtaler Moore til Ekko.

I næste nummer af Ekko (på gaden 25. august) kan man læse et interview med Julianne Moore. Anledningen er hendes nye film The Kids Are All Right, som har fået overstrømmende anmeldelser, og som har sat box office-rekord i USA.

The Kids Are All Right
har den højeste billetindtjening per biograf i 2010. Og det er især bemærkelsesværdigt, fordi The Kids Are All Right ikke er en blockbuster som de film, der normalt gør sig gældende på box office-listen.

Tværtimod er den en lille produktion med et budget på omkring fire millioner dollars, og dens indhold er også temmelig usædvanligt.

Naturens diversitet

Filmen handler om det lesbiske par Nic og Jules, som spilles af henholdsvis Annette Bening og Julianne Moore. De har to teenagebørn, som de har fået ved hjælp af kunstig befrugtning. Men deres familieliv sættes på lidt af en prøve, da børnene beslutter sig for at finde deres far.

”Filmen handler om, hvad det vil sige at være i en familie,” siger Julianne Moore, men tilføjer, at filmen er et nødvendigt indspark i debatten om homoseksualitet.

”Folk bliver nødt til at stifte bekendtskab med den homoseksuelle verden som en del af naturens diversitet, og ikke som en sygdom eller en alvorlig synd dikteret af et eller andet skørt dogme,” siger Moore, som blandt andet blev oscarnomineret for sine roller i Far from Heaven og The Hours.

Usentimental og varm
film 
I næste nummer af Ekko bliver The Kids Are All Right anmeldt af Sarah Holm Johansen. Hun giver filmen fem stjerner.

”Den kunne have været et melodrama af de helt store, men det er den ikke. Den er derimod en usentimental og varm - og til tider vanvittigt morsom - skildring af en gruppe mennesker, der elsker hinanden på kryds og tværs,” skriver Ekkos anmelder.

The Kids Are All Right
er instrueret af Lisa Cholodenko og har dansk premiere den 16. september.

Kommentarer

© Filmmagasinet Ekko