Hightech-storbythriller med benene solidt plantet i Hitchcocks suspense leverer både sadistisk mystik og psykopatisk præcision, så man holder vejret af spænding.
Anmeldelser

Sinners
Instruktøren Ryan Coogler og skuespilleren Michael B. Jordan topper deres samarbejde med thriller-horror-musical om raceuroligheder i en flække i 1930’ernes USA.

Glasskår
Selvskade og omsorgssvigt følges ad i Søren Greens rørende og velspillede spillefilmdebut.

The Last of Us – sæson 2
Andet kapitel om had og kærlighed i svampeapokalypsen lever ikke op til det geniale spilforlæg, men kompenserer med mere nuancerede portrætter af de forrygende figurer.

Generationer
Stortalentet Anna Emma Haudal lægger lovende ud i sin store DR-serie, der erstatter Leif Panduro og Adam Prices maskuline blik med et berigende kvindeligt.

Det andet offer
Sjældent har en dansk film været så nervepirrende intens, hjerteskærende og samtidig lindrende, skriver Ekkos chefredaktør, der kvitterer med seks stjerner til spillefilmdebutanten Zinnini Elkingtons hospitalsdrama.

Mugge & Super Happy
Wulffmorgenthalers tredje omgang gak med hyperdrengen Mugge vil ikke belære børn om computerspil, men opfordre dem til at bære over med deres tech-idiotiske forældre.

The Stranger
Efter tolv års pause vil Simon Staho gerne stikke til danskernes selvforståelse med et filosofisk collageværk – om islamofobi og fremmedhad – men det virker rodet og noget forældet.

Vi har stadig i morgen
Hjertevarmt drama om kvindeundertrykkelse i 1940’erne er inspireret af neorealismen og smukt filmet i sort-hvid – bare synd, at det samme gælder karaktererne.

En Minecraft film
En på papiret umulig filmatisering af verdens mest åbne sandkassespil er blevet en fejende flot, virkelig sjov og utroligt spændende fortælling.

Elfie og den hemmelige mission
Man kan trygt tage alle børn med i biografen for at se sød og sjov animationsfilm om en lille alfling og hendes venskab med en indvandrer-alf.

Gone Girls: The Long Island Serial Killer
Dokumentarserie om drab på sexarbejdere på Long Island er skåret som en thriller, men især vigtig med et alt for sjældent fokus på ofrene.