Guillermo del Toro væver de filosofiske nuancer fra Mary Shelleys skrækfortælling ind i sin storladne, dekadente film, der også indeholder centrale danske bidrag.
Anmeldelser

Et år, en nat
Vedkommende drama udfolder historien om, hvordan to unge elskende tackler terrorangrebet på spillestedet Bataclan i Paris vidt forskelligt.

Familier i Norden
Nutidens Pusher har fundet vej til Aarhus, hvor overbevisende skuespil og en håndfast forankring i virkeligheden skaber en rå og medrivende autenticitet.

Carmen Curlers – sæson 3
Tredje sæson kommer solidt fra start med Maria Rossings formidable præstation og Morten Hee Andersen på konstant kant af konkurs i serien om 60’ernes Danmark.

Monster: The Ed Gein Story
Virkelighed, fantasi og halvhjertet samfundsanalyse blandes i en pærevælling, der ofte virker lige så skizofren som den nekrofile seriemorder Ed Gein.

Roofman
Den utrolige historie om en mand, der røvede over 40 McDonald’s og endte som hele nationens tagmand, er nu en charmerende og rørende feelgood-film.

Efterår i Bourgogne
François Ozon har lavet en simrende thriller om en sinister bedstemor og menneskets efterår, hvor det er tid til at gøre regnskabet op, før døden banker på.

The Chair Company
Tim Robinsons humoristiske og hæsblæsende serie er et perfekt billede på undertrykt vrede i et samfund, hvor man ikke længere kan få fat i nogen, når man vil klage.

Den sidste viking
Anders Thomas Jensen og hans faste ensemble leverer en publikumsbasker i topform med knastør humor på kanten af det politisk ukorrekte og øjeblikke af ægte rørende menneskelighed.

Anders Thomas Jensen – Fra Blinkende lygter til Den sidste viking
At læse den kilotykke kaffebordsbog om dansk films wonder boy føles som at være til en fødselsdagsfest, hvor gæst efter gæst rejser sig for at hylde værten.

One Battle After Another
Paul Thomas Andersons hæsblæsende og skræmmende aktuelle mesterstykke om en militant oprørsgruppe får én til at le midt i desperationsorkanens øje.

After the Hunt
Call Me By Your Name-instruktørens uklare udforskning af køn og magtforhold i MeToo-æraen drukner i prætentiøs pseudo-filosofi.